Alimente care ne ajuta intr-o dieta anti-aging

Dieta cu alimente anti-aging

Multi stim ca o dieta sanatoasa, cu anumite alimente pe care le consumam corect, ne poate face sa aratam si sa ne simtim mai tineri, incetinind chiar procesul de imbatranire.

„Chiar şi pielea ta va ramane tanara daca mananci corect”, afirma Allison T. Pontius, medic expert anti-aging şi regenerare celulară la Centrul de Excelenţă Williams din New York.

Consumul de alimente cum ar fi fructe, legume, peste, nuci sau cereale integrale protejează organismul împotriva multor afectiuni cronice care ne-ar putea afecta viata, inclusiv diabetul şi bolile de inimă. Acestea ajuta la pastrarea în stare buna a vaselor de sange, lucru important pentru inima si pentru fiecare organ în parte. Unele alimente protejează vazul si auzul, iar consumul de alimente sanatoase poate ajuta la pastrarea memoriei si poate proteja împotriva bolii Alzeihmer.

Indrazneste sa sfidezi varsta prin consumul de alimente care te ajuta in acest sens:

Fructele si legumele colorate:

Fruits and vegetables.
  • Antioxidantii din fructele şi legumele colorate, cum ar fi verdeturile, rosiile, afinele sau morcovii pot ajuta la oprirea instabilitatii moleculare ce conduce la deteriorarea celulelor sanatoase.
  • Trei antioxidanţi speciali (vitamina C, zincul şi betacarotenul) ajuta la protejarea vederii de degenerescenta maculara, principala cauza de orbire la adulţii peste 65 de ani.
  • Un antioxidant puternic numit resveratrol, ce se gaseste în struguri si vin rosu, ajuta la reducerea riscului de cancer, boli de inima si de imbatranire prematura.
  • Antioxidanti precum vitamina C pot pastra un aspect mai tanar al pielii.
  • Consumul regulat de legume galbene şi verzi este legat de intarzierea aparitiei ridurilor.

Cerealele integrale:

  • Consumul de cereale integrale bogate în fibre (ovaz, grau, orz, orez brun) scade sansele dezvoltarii diabetului zaharat de tip 2.
  • O dieta sanatoasa ce contine cereale integrale pastreaza vasele de sange in bune conditii.
  • Cerealele integrale ofera protectie impotriva bolilor de inima, a cancerului de colon sau a bolilor de gingii.
  • Gama de vitamine, minerale şi fibre continute de cerealele integrale lucreaza sinergic pentru sanatatea dumneavoastra.

Produsele lactate:

  • Calciul şi vitamina D din produsele lactate sunt esentiale pentru a avea oase puternice.
  • Alimente sub forma produselor lactate ajuta la prevenirea osteoporozei si la pastrarea activa la varsta batranetii.
  • Alegand produse lactate cu continut redus de grasimi veti mentine sub control nivelul colesterolului, fiind mai putin predispusi la a suferi de boli de inima.

Fructe cu coaja lemnoasa:

  • Acizii grasi continuti de nuci sunt printre cel mai sanatosi pe care ii puteti gasi.
  • Fructele cu coaja lemnoasa reduc riscul de hipertensiune arteriala si nivelul ridicat de colesterol cu aproximativ 20%.

 

Lintea si fasolea:

  • Aceste alimente va ofera o multitudine de proteine pe bază de plante.
  • Sunt o alternativa la carnea rosie cu grasimi saturate, care este legata de bolile de inima si diabet.
  • Sunt alimente destul de ieftine si usor de adaugat la supe, musacale sau garnituri.

 

Pentru o buna dieta anti-imbatranire este important să limitati consumul de alimente care va pot afecta corpul:

  • Eliminati treptat din alimentatie carnea grasa, produsele lactate bogate în grasimi si produsele de panificatie prelucrate.
  • Limitati consumul de zahar cat mai mult posibil.
  • Evitati sarea in exces in alimente. Consumul excesiv al acestei forme de sodiu conduce la creşterea tensiunii arteriale.
  • Verificati etichetele pentru continutul de sodiu din produsele alimentare conservate sau congelate.

 

Farmpro

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.